Nawigacja Wiadomości branżowe

Komentarz do artykułu Rzeczpospolitej na temat straconego czasu i kosztów związanych z korkami ulicznymi

Rzeczpospolita opublikowała 09.03.2012 artykuł (http://www.rp.pl/artykul/10,835565-Kierowcy-skazani-na-stanie.html) na temat kosztów ponoszonych przez kierowców stojących w korkach , a także czasu jaki w nich tracą. Tarik Hassan, CEE Marketing

Rzeczpospolita opublikowała 09.03.2012 artykuł (http://www.rp.pl/artykul/10,835565-Kierowcy-skazani-na-stanie.html) na temat kosztów ponoszonych przez kierowców stojących w korkach , a także czasu jaki w nich tracą. Tarik Hassan, CEE Marketing Manager z firmy Mio Technology produkującej nawigacje GPS wyposażone w systemy omijania korków, skomentował opublikowane dane.

 ?Rosnący z roku na rok czas spędzany w korkach to prawdziwy koszmar dla polskich kierowców. Wiąże się to ze znaczącym wzrostem cen paliwa, jaki obserwujemy na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy. Przy poruszaniu się po zatłoczonych centrach miast mogą czasem pomóc informacje o bocznych ulicach, mniej obciążonych ruchem. Dlatego obecnie promujemy system TMC, który informuje o utrudnieniach na drodze i może sugerować alternatywne trasy dojazdu.

W listopadzie zeszłego roku udostępniliśmy aplikację w serwisie Facebook, w której można policzyć, ile wydajemy na paliwo stojąc w korku. Przy uwzględnieniu opublikowanej informacji, że statystycznie kierowcy w Gdańsku tracą rocznie 456 godzin, to za pomocą naszej aplikacji łatwo możemy policzyć, ile każdy z nich wydaje na benzynę w ciągu roku. Przy założeniu, że brani byli pod uwagę gdańszczanie dojeżdżający do pracy przez 5 dni w tygodniu, za benzynę bezołowiową  spalaną w korku płacą ponad 2tys. PLN rocznie! To naprawdę poważny wydatek.

Z aplikacji można skorzystać i sprawdzić jakie są indywidualne koszty stania w korkach dla każdego z nas. Aplikacja jest dostępna pod adresem http://apps.facebook.com/iletraciszwkorkach/, a także na profilu firmy Mio,www.facebook.com/MioPolska

Mio Technology ? informacje

Mio Technologyprojektuje i sprzedaje urządzenia, dzięki którym użytkownicy mogą wykorzystać najnowsze osiągnięcia w dziedzinie usług mobilnych. Firma powstała w maju 2002 roku, obecnie działa na Tajwanie, w Chinach, Europie, Ameryce Północnej, Australii, Japonii oraz Korei Południowej.Mio Technologyzatrudnia ponad 1500 osób na całym świecie, a swoje produkty oferuje w niemal 50 krajach. Firma dysponuje szeroką gamą mobilnych produktów do nawigacji, włączając systemy nawigacji samochodowej, handheldy, telefony oraz urządzenia GPS PDA. Wszystkie zaprojektowane z myślą o eksplorowaniu oraz odkrywaniu świata. ObecnieMio Technologyjest liderem sprzedaży urządzeń GPS w Polsce **.

Więcej informacji na temat firmy i jej produktów znajduje się pod adresem www.mio.com/pl

**Wg danych z raportu GfK za 2010


Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy