Co zdominuje motoryzację – nowe prawo czy trendy?

O najważniejszych trendach w branży motoryzacyjnej, potencjale polskich producentów części motoryzacyjnych, rosnącej roli kobiet w branży, wpływie nowych technologii na rynek i Brexicie rozmawiać będą uczestnicy XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, największym tego typu kongresie w branży motoryzacyjnej w Polsce. Odbędzie się on w dniach 7 i 8 listopada w Warszawie.
20 sesji tematycznych i 800 uczestników – tak zapowiada się impreza, która zyskała już rangę jednego z najbardziej prestiżowych spotkań przedstawicieli polskiej branży motoryzacyjnej. Pojawiają się na nim regularnie najważniejsi reprezentanci branży, przedstawiciele środowisk naukowych
i politycy.
Jak co roku podczas Kongresu zostaną zaprezentowane dane na temat aktualnej sytuacji
w przemyśle, handlu i usługach sondaże oraz prognozy dotyczące rozwoju całej branży w najbliższym czasie. Nie zabraknie też debaty o tzw. megatrendach w branży, takich jak elektromobilność, Big Data, cyfryzacja, car-sharing, czy rozwój pojazdów autonomicznych, które będą miały istotny wpływ na kondycję producentów, dystrybutorów i warsztatów.
Do przygotowania oraz udziału w Kongresie włączyły się instytucje rządowe i organizacje związane z branżą. Poza głównym organizatorem, czyli Stowarzyszeniem Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, są to m.in. międzynarodowe organizacje branżowe – CLEPA, reprezentująca interesy producentów części, FIGIEFA, reprezentująca interesy dystrybutorów i APRA, która działa na rzecz wspierania gospodarki o obiegu zamkniętym.
Swój wkład w organizację Kongresu wniosą również organizacje takie jak Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Przemysłowy Instytut Motoryzacji, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego
i Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowuje własną sesję, która będzie poświęcona najważniejszym sprawom dla przemysłu motoryzacyjnego. Drugiego dnia Kongresu zaplanowano również specjalną debatę interaktywną prowadzoną przez ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych, których zadaniem jest promowanie krajowych producentów za granicą.
– Tym razem silniejszy akcent położyliśmy na bezpośrednie dyskusje oraz obrady z udziałem przedstawicieli branży, podkreśla Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów
i Producentów Części Motoryzacyjnych. – Odbędą się nie tylko spotkania B2B, ale także jako nowość, sesje zamknięte z ekspertami. Zaproszenie na nie dostaną wyłącznie liderzy reprezentujący przemysł, handel i usługi w motoryzacji, jak również reprezentanci środowisk okołobranżowych, dodaje Franke. Do udziału w zamkniętych sesjach każdy z liderów będzie mógł zaprosić tylko jednego obserwatora.
W przerwach pomiędzy panelami będzie można spędzić czas na stoiskach, dotyczących przyszłościowych projektów związanych z branżą. Przygotowane zostaną wystawy dotyczące Przemysłu 4.0 oraz motoryzacyjnych start-upów. Pierwszy dzień Kongresu zwieńczy uroczysta Gala, której gośćmi będą reprezentanci zarządów firm sektora części motoryzacyjnych, podczas której zostanie rozstrzygnięty konkurs na najciekawszy motoryzacyjny start-up roku 2018.
Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego to jedyne miejsce w Polsce, w którym spotyka się tak szeroka reprezentacja ekspertów z branży. W poprzedniej edycji tego Kongresu udział wzięło blisko 800 osób, a na ten rok organizatorzy zapowiadają jeszcze większą frekwencję. Szczegółowy program wydarzenia będziemy przedstawiać w kolejnych tygodniach. Szczegóły na stronie: https://moto-konferencja.pl/

SDCM -Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych to polski głos branży motoryzacyjnej. To 148 największych graczy przemysłu i rynku części motoryzacyjnych, członków SDCM, reprezentujących interesy przemysłu, handlu i usług o wartości ponad 130 mld złotych rocznie tworzących blisko 294 000 miejsca pracy.
SDCM należy do największych organizacji europejskich takich jak: CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) i FIGIEFA (Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych).
Stowarzyszenie zrzesza i reprezentuje międzynarodowe przedsiębiorstwa działające w przemyśle motoryzacyjnym, inwestujące w Polsce setki milionów złotych, takie jak Brembo, Delphi, Federal Mogul, Mahle, ZF TRW, ale również wielu krajowych producentów jak np.: Wuzetem, Asmet czy ISKRA.
Członkowie SDCM to także najwięksi dystrybutorzy części zamiennych: Inter Cars, Elit Polska, Moto-Profil, GroupAuto Polska i wiele innych.

Top